Hey hvor meget power kræver det at kører To styk GTX 470 i sli.? altså ca hvor stor en PSU skal jeg have, da jeg har hørt at man kan kører tri sli med en 1200W og da jeg har en 1000W PSU lige pt, og tænkte om det var nok til bare sli :P
Forum kategori er Hardware generelt. Tråd vist 1913 gange. Indeholder 5 indlæg.
#1 Indsat link
det er rigeligt.
Den test viser ca. 600W ved gtx480 i SLI, så 1KW er rigeligt til gtx 470 i SLI (forudsat du ikke har proppet 20 harddiske i maskinen)
--- SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant
---
Læg nu lige mærke til at Nvidia 3D surround er et noget dårligere system end ATi's eyefinity. ved surround kører 1 af grafikkortene nemlig den ene skærm, mens det andet grafikkort kører de 2 andre. Eftersom at grafikkortet der kun trækker 1 skærm naturligvis spytter flere FPS ud, så er det nødt til at drosle sig selv ned, så det passer med det andet GFX(der trækker 2 skærme)
Det betyder i praksis at det ene kort er lidt spild af penge, da det hele tiden vil drosle sig selv ned. bare så du ved det. Og så skal du nok også regne med at selvom du måske kan køre 3D suround nu, så får du nok svært ved det da dine 2 GTX470 skal spytte 120 fps ud på en opløsning der hedder 5760 x 1080/1200(går ud fra at du vil benytte Full HD skærme) og jeg tvivler fx på at du kommer til at køre Crysis 2 med så mange fps og fremtiden vil bare byde på endnu mere krævende spil.
Jeg syntes det er super cool at du vil have et 3D suround setup, og hatten af for alle de penge du vil bruge på det, men husk på hvor lang tid det holder før du skal opgradere og hvor magne penge du bruger, og kommer til at bruge, på det.
PS. Sørg for at købe skærme med ekstra høj lysstyrke. 3D brillerne virker nemlig som temmelig kraftige solbriller, så mange skærme bliver for mørke til at spille på dem. Så køb 3 skærme med ekstra høj lysstyrke. Samsungs 22" skærme er blandt andet ikke så lysstærk(mindes jeg) og den har heller ikke 23"+ opløsning.
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.