Mit grafikkort, et Asus 6600GT, er stået af i dag og jeg skal bruge et alternativ til det. Jeg har et budget der ligger på ca. 600 kr. Jo lavere strømforbrug jo bedre, skal helst være passivt kølet eller yderst støjsvagt. Jeg kører med et Asus A8N-SLI Premium motherboard, men benytter ikke SLI og kommer sikkert heller ikke til det. Jeg har ganske enkelt ikke fulgt med i udviklingen af grafikkort de sidste år, så er lidt på bagen i forhold til at vælge. Jeg spiller en anelse, pt. mest WoW. Forslag er velkomne.
På forhånd tak.
Forum kategori er Hardware generelt. Tråd vist 1901 gange. Indeholder 8 indlæg.
Nå, jeg kan af en eller anden grund ikke redigere det oprindelige indlæg. Glemte at nævne at det skal være et Nvidia baseret grafikkort da mine erfaringer er at ATI og Linux ikke spiller.
Tak.
Inno3D Geforce GTS 250 esave til ca. 800,-: Indsat link
Jeg spiller WoW med et GF9600GT når jeg besøger min far og det er bestemt ikke for stort til 1280x1024. Du bør derfor ikke gå under GF9800GT.
Jeg medtog GTS 250. Det er samme hardware som GF9800GTX+. Sådan et har jeg også haft og det gjorde det ret godt i 1920x1200 med samme CPU (min far har min gamle CPU). 9800GTX+'eren befinder sig nu i en kammerats maskine og han er vist fint tilfreds med ydelsen i WoW - iøvrigt med en lign. CPU... :-)
Med mit GF9800GTX+ trak jeg iøvrigt CoD4 i 1920x1440 (en CRT-skærm) med alle detaljer slået til og 90 FPS.
Find de ekstra par hundrede kroner og snup et 250 GTS - det er mit bedste råd.
Most nVidia-bang for the buck under 1000,- :-)
Sad og kiggede lidt - med en udvidet prisramme. Fandt GTS 250 med en lækker køleløsning til ca. 900,-: Indsat link
Mange tak for dit svar. Ja, det ser ud til at så længe at man har et relativt nyt kort så er der fornuftig support på linux også. Nogle forslag hvis det skal være ATI baseret?
NorthQ 4001A PSU (har ikke 6 pins PCI-express stik)
AMD64X2 3600+ CPU
3GB RAM
Altså jeg spillede på et tidsspunkt WoW med et Nvidia 5350GO kort. Kørte omkring de 25fps i lave indsillinger 1024 x 800(gammel bærbar) sammen med 512mb ram og en 3ghz P4 CPU, men det at jeg kunne køre med så gammelt hardware må da vise at selv de værste nye kort fra Nvidia og ATi burde kunne spise WoW.
Skulle jeg vælge et ydelseskort i din prisklasse, så var det Hd4850 jeg ville gå efter. jeg har aldrig forstået GTS250 da ydelsen ikke er specielt god til prisen. For et par hundrede mere kan man jo erhverve sig et HD4870 som giver GTS250 tæsk.
Men endnu bedre pris/performance er HD4850 som kan erhverves for 685kr: Indsat link
Snakker vi længere mod de 400kr, så kig på HD4650 1Gb passivt kølet: Indsat link
Det yder nok omkring det samme som et 9800GT eller deromkring. Rigeligt power til de fleste spil. Klare nemt spil som Bad Company 2, Need for Speed Shift, Crysis osv.
Hvis du bare skal have et rigtig billigt kort, så tag HD4550. Det skulle være nok til at køre WoW, selvom jeg nu ville tage HD4650 for at have overskud og kunne køre andre spil ordentligt også.
Tak for dit input. Jeg endte med at at købe et XFX Radeon HD5570 i går eftermiddags, umiddelbart kører det fint - både under Windows og Linux.
Tak for hjælpen begge.
Tilføj svar
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.